Geplaatst in Blogtour, Feelgood, Recensie, Z&K

Auteur: Sharon Gosling
Genre: Feelgood
Uitgever: Zomer & Keuning
Publicatiedatum:  24 augustus 2021
ISBN: 9789020543759
Aantal pagina’s: 320

Nadat Anna haar vader is overleden en ze bij haar vriend is weggegaan gaat ze op zoek naar een nieuw thuis. In het fotoalbum van haar ouders vindt ze een foto van de huwelijksreis die ze in het dorpje Crovie hielden. Crovie is een mooi dorpje aan zee en Anna wil hier graag een nieuwe start maken. Eenmaal aangekomen is ze niet helemaal tevreden met het dorp en met haar huis. Gelukkig weten een aantal dorpsbewoners haar er van te overtuigen toch te blijven. Als Anna een keer voor haar aardige buren kookt, ontstaat het idee om een eigen zaakje te beginnen. Zo gezegd, zo gedaan. Haar lunchclub blijkt een succes te zijn en zet het kleine dorpje weer op de kaart!

Als eerste sprak dit boek mij erg aan door de mooie cover. Ik zou dit boek in de winkel meteen oppakken om de achterflap te lezen. Het verhaal lijkt erg te lijken op de serie van de Kleine bakkerij (Jenny Colgan), de Happiness-serie (Holly Martin) en die van Cockleberry Bay (Nicola May). Aangezien deze series mij zeker aanspraken, kwam dit boek ook al snel op mijn lijstje te staan.

Aan het begin van het verhaal wordt Anna goed geïntroduceerd. We lezen hoe ze haar leven heeft geleefd en wat haar nieuwe plannen zijn. Door haar hoge verwachtingen van het dorpje lijkt ze ietwat teleurgesteld bij aankomst. Mar zoals het bij veel mensen gaat, moet ze vooral even wennen. Gelukkig ziet ze het na een poosje helemaal zitten en kan ze al snel haar ideeën uit gaan werken voor haar lunchzaakje.

Anna is een persoon die je als lezer in je hart gaat sluiten. Ze maakt tijdens het lezen van het boek zo’n mooie ontwikkeling mee. Tijdens haar relatie werd ze wat op de achtergrond gezet, maar sinds ze weer op eigen benen staat, durft ze steeds meer van zichzelf te laten zien. Het is mooi hoe de auteur laat zien hoe Anna steeds meer haarzelf lijkt terug te vinden.

Sharon Gosling heeft een prettige en beeldende schrijfstijl. Je kunt je zo voorstellen hoe het dorp Crovie eruit ziet. Het is ook leuk om te lezen over de geschiedenis van het dorp. Daarnaast wordt de storm ook zo goed beschreven dat je het net lijkt alsof je zelf midden in de storm zit. Je hoort nog net niet de regen op je raam kletteren.

Wanneer ik bij de lunchclub van Anna zou komen, zou ik graag een broodje willen bestellen. Hieronder deel ik het recept van mijn favoriete broodje!

Ingredienten:
Broodje