Geplaatst in Blogtour, Feelgood, Recensie, Z&K

De sterrenhemel boven Ferry Lane – Nicola May

Titel: De sterrenhemel boven Ferry Lane
Auteur: Nicola May
Genre: Feelgood
Uitgever: Zomer & Keuning
Publicatiedatum: 30 november 2021
ISBN: 9789020545814
Aantal pagina’s: 336

Star raakte als 16-jarige zwanger van een dochter. Nu, als dertiger, geniet ze samen met haar tiener van het leven in Harthmouth. Doordat al haar aandacht opging naar de opvoeding, heeft ze zich niet echt opengesteld voor de liefde. Maar Jack bracht hier verandering in! Ze had gevoelens voor hem, maar hij was ook opeens uit haar leven verdwenen. Ze komt ook niet meer in contact met hem en ze geeft de moed op. Gelukkig komt Conor in de buurt wonen waar ze het heel goed mee kan vinden. Ze probeert het beste ervan te maken, maar is Conor wel de ware voor haar?

Toen ik in oktober het boek Welkom in Ferry Lane mocht lezen, was ik helemaal enthousiast geworden over deze serie. Ik was dus heel blij dat ik ook weer mee mocht doen met de blogtour rondom het tweede deel. Ik ben met veel plezier teruggekeerd naar Ferry Lane!

In deel twee keren we terug naar Harthmouth. Vele personages komen bekend voor omdat ze in het eerste deel ook een rol speelden. In dit boek staat Star vooral centraal. Ook komt Kara, die in Welkom in Ferry Lane de hoofdrol speelde regelmatig voor. Het is leuk om te lezen dat haar leven in die tijd ook verder gaat met haar geliefde Billy.

Ook De sterrenhemel boven Ferry Lane is weer een heerlijk feelgood-verhaal. De personages worden zo liefelijk neergezet dat je zelf ook wel door Harthmouth wilt wandelen om de personages te ontmoeten. Daarnaast wist de auteur me een aantal keren te verrassen ondanks dat het af en toe ietwat voorspelbaar is.

Helaas is dit voor nu het laatste deel in de Ferry Lane-serie. Jammer, want ik zou best nog meer willen lezen. Ik zal de personages wel een beetje gaan missen, want ik vond het echt een leuke serie om te lezen!

Een gedachte over “De sterrenhemel boven Ferry Lane – Nicola May

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.